• 1
    tüm galatasaraylı'lar ve dahi galatasaray tarihi açısından büyük şanstır.

    bakın bu adam fenerli veya beşiktaşlı olsa bugünkü beşiktaş'ın yerinde biz olurduk. diğer 2 kulübün içinde böyle bir figür yok. beşiktaş'ın en efsane hocalarından gordon milne ingiliz, diğeri ise şenol güneş ki o da trabzonsporlu. fener'in aykut'a bu kadar sabretmesinin altında yatan en temel neden de ondan böyle bir figür çıkarabilir miyiz düşüncesidir. zorluyorlar zorluyorlar olmuyor.

    hocanın hataları olmuştur, şudur budur hepsi eyvallah. ama fatih terim'in galatasaraylı olması türk futbol tarihi açısından çok büyük bir detaydır. kıymetini bilelim.
  • 4
    galatasaray camiasının en büyük şansıdır. bu adam bu camianın efsanesi olmasaydı ne yapardık bilmiyorum. fenerbahçe ve beşiktaş taraftarı bu adamın onların efsanesi olması için çok şeyden vazgeçerdi, eminim. zaten kendi camialarından bir fatih terim çıkarma peşinde hepsi. son günlerde daha da çok konuşuluyor bu mevzu.

    kimse ''galatasaray'' ve ''fatih terim'' isimlerini ayırmasın. ''kimse galatasaray'dan büyük değildir.'' edebiyatı da yapılmasın. galatasaray arması güzel olduğu için oluşmadı bu camianın karakteri. galatasaray ismi güzel olduğu için de oluşmadı. kulüplerin karakterini belirleyen şey, kulüplerde görev almış insanlarla alakalıdır. birbirini tetikleyen bir durum bu. bu ülkenin avrupa'da en* başarılı kulübü olmamızı sağlayan şeylerden biri ali sami yen gibi bir kurucumuzun olması. adam kurduğu gün koymuş vizyonu ortaya. bu kulübün kriz anlarında bu kadar kenetlenmesini, en kritik anlarda bu kadar kenetlenmesini sağlayan şeylerden biri baba gündüz figürü ve onun yaptığı meşhur ''galatasaray bir his takımıdır.'' tanımı. severiz, sevmeyiz ancak galatasaray'dan kolay kolay çirkef başkan çıkmaz mesela. bir fikret orman, aziz yıldırım, ali şen, yıldırım demirören, ali koç, hacıosmanoğlu, ağaoğlu gibi isimler çok çıkmaz çünkü bu kulübün tarihinde metin oktay gibi bir figür var. belli seviyede bir saygıyı ve asaleti temsil eden metin oktay. bu ülkede ilkleri ve enleri hep biz yaparız, ''batıya açılan pencere'' olmaya çalışırız çünkü florya'nın genetiğinde jupp derwall gibi bir adam var.

    galatasaray bu ülkenin winner kulübüdür. en winner demiyorum çünkü bir tane winner var ve o da biziz. gerek kritik anlardaki başarılarımızla, gerek avrupa kupalarımızla, gerek finalleri kazanabilme alışkanlığıyla gerek kupa sayımızla bunu kanıtlıyoruz zaten. bu ''winner'' kimliği de ülke sporunun açık ara en ''winner'' isminin, 1974 yılında bu kulübe imza atması ve neredeyse yarım asırdır dönem dönem bu kulüpte görev almasıyla oluşuyor. hala da almaya devam ediyor. işte bunun farkında olmak ve kıymetini bilmek lazım.

    iyi ki bizimlesin hocam ve iyi ki bizim efsanemizsin.
  • 8
    dosta güven, düşmana korku veren olaydır. öyle ki galatasaray ve fatih terim isminin yan yana gelmesi dahi kanatlıları çıldırtır, imkanları olsa yer yüzünden silerler bu ikiliyi. tabi ki bunun nedeni yıllardan beri süregelen başarısızlık, her umutlandıklarında daha da sert yere çakılma, kazandığımız kupaları seneler boyunca uzaktan izleme ve tüm bunlardan doğan ezik psikolojisidir.

    varlığı öyle bir güven veriyor ki başkası söylese dalga geçilecek şeylere o söylediğinde inanıyor insan. ligin bitimine 10 hafta kala ''8'de kapanır, 18'de'' dediğinde her şey bitti derken birden umutlandırıyor hepimizi. takım ilk yarıyı 10 puan geride kapamışken bu sene olmayacak galiba diye düşünürken ''ocak'ı bekleyin diyor.'' bununla sadece kanatlılar değil bazı taraftarlarımız da dalga geçiyor ama o 8 maçlık seri yakalayıp susturuyor herkesi.

    şunu çok iyi biliyorum ki fatih terim olmasa da galatasaray çok büyük bir takım olacaktı. hatta fatih terim'i, fatih terim yapan da galatasaray'dır bu çok net. ama unutmamız gereken bir nokta daha var hoca olmasa kazanmaya bu kadar alışmış, ülke tarihinin tartışmasız en başarılı takımı olur muyduk işte burası biraz tartışılır.

    fatih terim, galatasaray sayesinde var olmuştur. ancak galatasaray da onun sayesinde olduğundan daha da büyük bir kulüp olmuştur.
  • 10
    galatasaray tarihinin kırılma noktalarından biri. inönü stadı girişinde rahmetli turgan ece'nin "galatasaray'da oynar mısın oğlum fatih" sorusunun üzerinden 46 yıl geçmiş. adana'da sokakta top oynarken futbol oynayan arkadaşlarını izlerken elinden tezgahı düşürüp sermayeyi yere dökünce babasından tokat yiyen o çocuk bugün imparator oldu, milyonlarca galatasaraylının babası oldu...

    galatasaray avrupa fatihi oldu, avrupa kupaları türkiye mümessili oldu, lig şampiyonluğunda en yakın rakibine 3 şampiyonluk fark attı...

    (bkz: #2880024)
  • 11
    türk spor tarihinin galatasaray camiası lehine kırılmasının şuana kadar ki sebebine konu olan olay. hocanın galatasaraylı olması ve bu takımın başına antrenör olması ile galatasaray'ın türkiye ligi dominasyonu başladı, sürmekte ve avrupa'da da yaşanılan milli ve galatasaray özelindeki başarıların büyük çoğunluğu kendisi sebebiyle yaşandı. çok ama çok büyük bir şans. bu dominasyonun domine eden tarafında yer alıyoruz. eskiden bu dominasyonun maddi karşılığı günümüzdeki kadar değildi ancak korkunç bir etkisi oluyor yerel başarıların kulüp ekonomisine. yollar bir daha ayrılmaz umarım canım hocam ile.
  • 12
    bana kalırsa biraz kuşkulu olan durum. fatih terim'in köken olarak adanalı ve adana demirsporlu olup öte yandan galatasaray'la olan gönül bağının ise çok daha sonradan tesis edildiğini düşünüyorum. bu bağlamda öz, galatasaray'dır. fatih terim efsanesi ise bu öz tarafından yaratılmış olup sonraki dönemlerde bu özün doğasında olan özlük değerlerine katkıda bulunmuştur. yine de kendisinin ezelden beri bu öze ait olduğu anlamına gelmez. öyle ki, sıfır noktası itibariyle fatih terim ne kadar galatasaraylı ise aslında bir o kadar da fenerbahçelidir çünkü türk futboluna hizmet etmiştir. o yüzden mesele fatih terim'in galatasaraylı olması değildir ve bu çerçevede ele alınmamalıdır, belki de fatih terim'in bir futbol insanı olması daha doğru bir üst başlık olacaktır. şaka amk laf kalabalığı yapıyorum :(

    her şey yolunda giderken bu tür felsefi konulara saracak huzuru ve zamanı bulan taraftarımızın da hastasıyım :(
  • 13
    fatih terim için büyük şanstır. galatasaray camiası onu kalkıp adana'dan alıp istanbul'a getirmiş uzun yıllar kadrosunda tutmuştur. onu galatasaraylı fatih yapan galatasaray'dır. teknik direktör olduğu süre boyunca da kazandığı sayısız başarı için de bakarsak win-win durumudur.

    ek olarak açıkcası kendisini galatasaraylı yapanın metin oktay olduğunu söylemişti yanlış hatırlamıyorsam. hatta onun sayesinde galatasaray'a geldiğini söylemişti. herkes için galatasaray büyük şanstır.
  • 15
    “hiçbiri galatasaray’dan büyük değildir! en başta ben olmak üzere. galatasaray’dan büyük olmadı, olamaz da.”

    kendisinin 3 eylül 2013'de söylediği söz. sanırım bu söz, her şeyi özetleyen ve hiçbir zaman kibre kapılmamak gerektiğinin önemine vurgu yapan bir demeç olarak tarihte yerini alacaktır.

    ama ben ek olarak şunu eklemek istiyorum; şu an türkiye'deki genç nüfusun büyük bir çoğunluğu galatasaraylı ise bu fatih terim sayesindedir. 2000'deki uefa kupası ve devamında kazanılan süper kupa türkiye'deki galatasaraylı insan sayısını artıran en büyük etken oldu. bunu da unutmamak lazım.
  • 16
    güzeldir fazla güzel.

    olaya hangi tarafın şanslı olduğu kısımdan bakılacaksa bu konuda herkesin kendi penceresi var.

    terim'i seneler geçse de, onlarca başarı yaşatmış olsa da sevmemiş ve asla da sevemeyecek olan arkadaşlarımız galatasaray'ın hoca için şans olduğunu düşünürken diğerleri de terim'in galatasaray için bir şans olduğuna inanır. ne yaparsan yap bunu değiştiremezsin.

    ama bu meseleye şans eksenli bakmak hatadır.

    hani var ya 'galatasaray terim'e uefa dahil 8 şampiyonluk armağan etti' kafası.

    cevat ve hamza örnekleri üzerinden de geyiklerini döndürürler.

    ama şunu kendilerine hiç sormazlar neden terim'den başkası kazanamadı o uefa kupasıyla 8 şampiyonluğu? madem galatasaray adı altında olup bitiyor her şey dünyada teknik adam mı kalmadı da her dara düşüldüğünde getirip nefret ettiğiniz halde takımın başına geçiriyorsunuz bu adamı?

    galatasaray güçlüdür ama terim ile çok daha güçlü olmuştur tıpkı terim'in de yolu galatasaray ile birleştiğinde çok daha güçlü olduğu gibi.

    galatasaray spor kulübü nasıl terim'siz başarılar yakaladıysa hoca da milli takımla galatasaray'sız başarılar yakayabilmiştir.

    içimizdeki 'kinci' arkadaşların gazına gelip kısır tartışmalardan sıyrılmamız ve önümüze bakmak lazım açıkçası.
  • 19
    yani bu klişeye girmek istemiyorum da, bi fıkra var hani işte cehennemde zebaniler ateşlerin arasından çıkmak isteyeni geri çekiyormuş da, sadece bi kazanda zebani beklemiyormuş, nedeni de o kazanda türklerin olmasıymış, ordakiler zaten birbirini geri çektiği için zebaniye gerek yokmuş falan.

    adam başarılı abi. yani birinin şansı yok ötekinin şansı. neyin peşindeyiz? :)

    adam uefa kupasını alsa orda bıraksa teknik adamlığı yine efsane, hayır galatasaray'ı bırak, öncesinde milli takımı ilk kez avrupa kupası elemelerinden geçiren insan bu adam. yok galatasaraylı olduğu için şanslıymış bilmem ne, tamam şanslı da yani so what?

    fenerbahçeli olsa sizce şu an ne durumdaydık? gören de galatasaray adama 10 sene sabretmiş, hiç başarı gelmemiş sonra kazanmaya başlamış zanneder. adam gelmiş, ayağının tozuyla, daha ilk sezonundan başlayarak 4 yıl üst üste şampiyon olmuş, rakiplerini tek kelimeyle ezmiş, uefa kupasını getirmiş. fenerbahçe'ye gitse mesela, hani sabredilmesi falan gerekmiyor, o 4 yılı fenerbahçe'de yapamaz mıydı zannediyorsunuz? hele 2000 sonrası aziz yıldırım'lı hakemleri federasyonu eline geçiren fenerbahçe'nin başında olsa neler olurdu sizce?

    eyvallah, galatasaray'dan büyük değil elbette. önce sarı kırmızı, önce galatasaray. bi anla yalnız, galatasaray bi insan değil. galatasaray'ı oluşturan şey insanlardır. insan faktörü yoksa galatasaray da olmaz.

    o insanlar galatasaray'a hizmet etmeye geliyor buraya. fatih terim de onun için geliyor. mesleği bu, iş yapıyor para kazanıyor evet. parasını alıyor kardeşim diyecekler için söylüyorum bunu; profesyonel olarak meslek erbabı diye yerleştiriyorsak fatih terim'i gözümüzde, yarın fenerbahçe'ye gidince kızmayacaksın. orda da para kazanacak çünkü.

    ha yok kızarım diyorsan, fatih terim de bunu yapmıyorsa, o zaman bu kurumun içindeki profesyonellik dışı duygu durumunu, galatasaray'a hizmet etme azmini yok sayamazsın. hakkını vereceksin. yeteneğini, yapabildiklerini yalnızca bu kulüp çatısı altında göstermesine minnet edeceksin. seni mutsuz edebilecek yeteneği var iken, seni mutlu etmeyi seçiyorsa adam, adını yücelteceksin. buna yok diyorsan, o varken gelen başarıyla mutlu olmayacaksın demek zaten, galatasaraylı olmayacaksın demek aslında, çünkü 20 yıldır çok büyük oranda onun yaptıklarıyla mutlu oluyorsun.

    galatasaray büyüktür, ama galatasaray'ı büyük yapan, hem senin hem toplumun gözünde büyük yapan sami yen, metin oktay, fatih terim'dir. yoksa tuzlalı adama sorsan tuzlaspor da büyüktür.